Stel uw vraag aan de Universiteitsbibliotheek

23 Maart 2015

De Universiteitsbibliotheek van Groningen bestaat 400 jaar!

Ter gelegenheid van dit jubileum wordt op zaterdag 18 april een open dag gehouden. Doel van deze dag is om een breed publiek kennis te laten maken met de Universiteitsbibliotheek. Bezoekers krijgen een unieke kans om een kijkje achter de schermen van de Universiteitsbibliotheek te nemen en bijgepraat te worden op het gebied van moderne technieken in het bibliotheekwerk. Tevens kunt u informatie vragen over objecten in uw eigen bezit, zoals bijzondere boeken, archeologische vondsten, etc.

Wat is dit? Hoe zit dat?

De afdeling Bijzondere Collecties biedt op deze dag de mogelijkheid aan historische verenigingen en andere belangstellenden om vragen te stellen over (onderdelen van) de bibliotheekcollecties.

• U kunt uw vraag over bepaalde boeken,  handschriften, collectie(onderdelen), archieven, personen, etc., vooraf stellen via e-mail:
    bijzonderecollecties-bibliotheek@rug.nl, en wel vóór woensdag 8 april.
  • Wij bereiden het antwoord op uw vraag dan voor en nodigen u uit om op 18 april langs te komen om uw vraag te beantwoorden.

Bij veel belangstelling zal er een selectie uit de vragen moeten worden gemaakt.

Uiteraard kunt u op de dag zelf ook vragen stellen, maar dan zijn de mogelijkheden om die aan de hand van een boek of collectie(onderdeel) te bespreken beperkt.

Natuurlijk hopen we op veel respons!

• Het gehele programma van de open dag:

Bijzondere Collecties

Derde verdieping Universiteitsbibliotheek,