Fragmenten maart 2012

31 Maart 2012

Fragmenten maart 2012: Joop van 't Hof; Raadhuispaviljoen en Paasgebruiken in Garminge.

Joop van 't Hof was vele jaren hoofd van de openbare lagere school in Westerbork, eerst van de Jacob Woltingschool en later van de nieuwe school 'De Lindelaar'. In een gesprek met Ben Boers vertelt hij enthousiast over zijn boeiende onderwijscarriere, maar ook over zijn activiteiten buiten de school.

Jan Bos en Wim Schipper zijn de auteurs van het artikel over het inmiddels verdwenen Raadhuispaviljoen. Een glazen uitbreiding van het oude gemeentehuis uit de jaren '70. Hoe men ook over dit bouwwerk oordeelde, het voorzag in ieder geval in de broodnodige expositieruimte in Westerbork.

Passend bij het voorjaar schrijft Egbert Bussemaker het artikel 'Paasgebruiken in Garminge'. Bussemaker "Er leek een extra grote saamhorigheid in het dorp te ontstaan, die er op was gericht de tradities tot hun recht te doen komen.'

In 'Allemaal op de foto' o.a. afbeeldingen van: toneelvereniging Zwiggelte uit 1942 en de handbaldames van VKW uit 1962.